Powiatowy Urząd Pracy informuje, że od 01.06.2025 r. wchodzi w życie Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025 r., poz. 620) – LINK
Najważniejsze zmiany:
- Rejestracji można dokonać na dwa sposoby:
1. Elektronicznie za pośrednictwem formularza elektronicznego – na stronie: praca.gov.pl
(wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny lub potwierdzenie profilem zaufanym ePUAP)
2. Osobiście w pokoju nr 2
- Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie zgłasza się do PUP właściwego ze względu na miejsce zamieszkania a nie zameldowania.
- Status bezrobotnego przysługuje przez okres 3 lat od dnia rejestracji, z wyjątkiem sytuacji, w których zgodnie z ustawą następuje utrata statusu bezrobotnego.
Dla osób zarejestrowanych przed wejściem w życie nowej ustawy okres 3 lat liczony jest od 1.06.2025 r.
Ponowne nabycie statusu bezrobotnego może nastąpić w wyniku ponownej rejestracji, po upływie 90 dni.
- Niezdolność do pracy (L4) nie powodująca utraty statusu może wynosić maksymalnie 180 dni.
- Wypłaty świadczeń będą realizowane wyłącznie na konto bankowe.
- Osoby, które posiadają indywidualne konto na portalu praca.gov.pl korespondują z PUP wyłącznie przez to konto.
Kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Hajnówce
- Adres: ul. Piłsudskiego 10, 17-200 Hajnówka
- Telefon: (85) 682 96 10
- E-mail: pup@hajnowka.praca.gov.pl
- Strona internetowa: www.hajnowka.praca.gov.pl